Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]
SoSe 2025

Speech-to-text-to-Actions - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Werk-/Fachmodul SWS 4
Veranstaltungsnummer Max. Teilnehmer/-innen 15
Semester SoSe 2025 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Weitere Links https://meeting.uni-weimar.de/b/isa-uqd-6ea-jhr
https://www.uni-weimar.de/kunst-und-gestaltung/wiki/Speech-to-text-to-Actions
Sprache englisch
Belegungsfrist Fak. Kunst und Gestaltung    03.04.2025 - 06.04.2025   
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mo. 13:30 bis 16:30 wöch. von 14.04.2025  Bauhausstraße 9a - Gestalterisches Zentrum 001      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Lee Arturo, Isabella
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
M. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien 1. Fach Kunsterziehung, PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29 - 6
B. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV19 - 6
M. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV19, 4-Semester - 6
M. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV2021, 4-Semester - 6
M. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV2021, 2-Semester - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Kunst im Zweifachstudium, PV2022 - 6
B. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV29 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Gestaltung medialer Umgebungen
Mediengestaltung/Medienkunst
Inhalt
Beschreibung

This course allows students to explore the integration of spoken and written words into interactive performances and art installations.

 

It will offer an experimental playground for using speech recognition and live transcription technologies, allowing spoken language to be translated to text in real-time.

 

The use of voice in performances bridges symbolic and embodied experiences, and allows the artist to practice through poetic, satirical, and political expressions. At the end of the semester, the students will prepare an event for the Summaery 2025 in the style of an “open mic night, getting the experience of performing with a live audience. 

 

Objectives:

  • Develop programming skills and learn to use various tools to create interactive performances and installations.
  • Creative Explorations of ways to use voice and text in performances.

Participants will collaborate with the students from Ting-Chun Liu’s course  <<Unexpected Imageries - programming generative art>>  

 

Requirements:

There are no specific requirements, but having a basic understanding of programming syntax can be beneficial. 

Experience in performance arts is not necessary.

 

Final Task:

“Open Mic” or Show Night during the Summaery 2025.  

Voraussetzungen

There are no specific requirements, but having a basic understanding of programming syntax can be beneficial. 

Experience in performance arts is not necessary.

Zielgruppe

The modul is open to all other study programmes, please refer to the appropriate programme regulations.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:
Werk-/Fachmodule  - - - 1
Fachmodule  - - - 2

BISON-Portal Startseite   Zurück Kontakt/Impressum Datenschutz