Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]
SoSe 2024

Bildet Banden - Creative cooperation in design education - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Fachmodul SWS 6
Veranstaltungsnummer 324110034 Max. Teilnehmer/-innen 20
Semester SoSe 2024 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink http://www.herbert.gd
Weitere Links Website der Professur
Sprache deutsch und englisch (zweisprachig)
Belegungsfrist Fak. Kunst und Gestaltung    03.04.2024 - 07.04.2024   
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mi. 09:30 bis 11:45 wöch. 17.04.2024 bis 10.07.2024  Marienstraße 1b - Projektraum 101  

Raum 101 M1b

 
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Zsagar, Torben , B. A.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien 1. Fach Kunsterziehung, PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29 - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.A.), PV13 - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.A.), PV16 - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 2-Semester - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.A.), PV19 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Kunst im Zweifachstudium, PV2022 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Kunst im Doppelfachstudium, PV2022 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Grafikdesign
Visuelle Kommunikation
Fakultät Kunst und Gestaltung
Inhalt
Beschreibung

A radical take on design education, where we dive into cooperative learning to reshape how we create, think, and grow together. "This is not just a course; it's a movement towards a collaborative learning environment where every idea and project is a shared adventure. This journey invites us to break down the walls of traditional education, blending our skills and perspectives to forge innovative paths in design. It's about harnessing our collective strengths to not only face the challenges of design but to redefine them. Here, your voice, your creativity, and your vision become integral parts of a larger tapestry of learning.

The course will demand a significant amount of work, yet it's designed to seamlessly integrate with other courses you're taking. The essence of the course lies not in the volume of work alone but in how we tackle it together. It's structured around the belief that the right support network and collaborative efforts can transform hard work into substantial growth and innovation. Reflecting on this, remember the words of Helen Keller: "Alone we can do so little; together we can do so much." This sentiment captures the heart of our course— The focus is on the collective process and the shared journey. Here, failure is not a result of not doing enough but an opportunity to learn, grow, and succeed as a unified group.

Bemerkung

Schätzung der Präsenzlehre in 100 %

 

Voraussetzungen

Also open to other degree programs, please refer to your study regulations

Leistungsnachweis

The successful completion of the course is the attendance of the seminar and the documentation of your work. The documentation may contain text, video, images, sketches, sound, and other digital formats and will be used later on for a publication.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 7 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Fachmodule  - - - 1
Fachmodule  - - - 2
Fachmodule  - - - 3
Werk-/Fachmodule  - - - 4
Fachmodule  - - - 5
Fachmodule  - - - 6
Fachmodule  - - - 7

BISON-Portal Startseite   Zurück Kontakt/Impressum Datenschutz